راهکار یکپارچه برای مدیریت شبکه های زنجیره تامین توسعه یافته
در تلاش برای بهبود موقعیت رقابتی در بازار بسرعت در حال تغییر، اکثر شرکت ها، زنجیره های تامین سنتی شان را با شبکه های زنجیره تامین بسط یافته ی ساخته شده برمبنای مشارکت زنجیره تامین جایگزین ساخته اند. این شبکه های بسط یافته به استفاده از ابزارها و تکنولوژی های پشتیبان تصمیم جهت بهبود کارایی های اجرایی و خدمات مشتری نیاز دارند، ولی اکثر شرکت ها برای تحقق مزایای مورد انتظار این ابزارها و افزایش مشارکت تلاش کرده اند. این مقاله توصیه می کند که شرکت ها از استراتژی یکپارچه ی مردم، فرایندها و تکنولوژی ها به منظور دستیابی به اهداف زنجیره تامین رقابتی شان استفاده کنند. توصیه ما بر اساس نتایج بررسی انجام گرفته ی کارورزان سطح ارشد با در نظر گرفتن اهمیت و چالش های مشارکت زنجیره تامین است. مقاله با مجموعه توصیه های مدیریتی به منظور بهبود تلاش های مشارکتی شرکت در داخل زنجیره تامین به نتیجه می رسد.
کلمات کلیدی: مدیریت زنجیره تامین، روابط خریدار – فروشنده – شبکه زنجیره تامین، مشارکت شرکت، زنجیره تامین مشارکتی
An integrated approach to managing extended supply chain networks
Volume 60, Issue 5, September–October 2017, Pages 689-697
Abstract
In an effort to improve their competitive position in a rapidly changing marketplace, many companies have replaced their traditional supply chains with extended supply chain networks built on a foundation of supply chain collaboration. These extended networks require the use of decision support tools and technologies to improve both operating efficiencies and customer service, but many companies have struggle d to realize the expected benefits of these tools and the increased collaboration. This article recommends that companies adopt an integrated strategy of people, processes, and technology to achieve their competitive supply chain goals. Our recommendation is backed by the results of a survey we conducted of senior-level practitioners concerning the importance and challenges of supply chain collaboration. The article concludes with a set of managerial recommendations to improve a company’s collaborative efforts within its supply chain.
Keywords: Supply chain management, Buyer-seller relationships, Supply chain network, Firm collaboration, Collaborative supply chain